vrijdag 13 februari 2009

Licht



Gebrek aan licht op de weg lijkt nogal een thema te zijn onder de bezitters van 1150 GS-sen en GSA's. De oplossing wordt meestal gezocht in extra lampen en/of een Xenon pit in de koplamp.

De GSA kon als optie af fabriek al worden uitgerust met een setje extra lampen schuin onder de snavel. Ik heb dit altijd een geweldige look gevonden. Gelukkig (kom ik straks op terug) is mijn GSA toch niet met deze optie uitgerust. Omdat ik van mening ben dat je met een paar extra "priklichtjes" beter opvalt in het verkeer, ga ik mijn fiets uitrusten met setje extra lampen.

Het is alleen niet de set geworden die in Beieren voor de motor bedacht is. Ik heb gekozen voor een lampbeugel van Migsel Hier kan je naar hartelust zelf lampen bij combineren. Het is met deze beugel zelfs mogelijk om twee sets lampen te monteren, dat laat ik even aan me voorbij gaan. Kwaliteit van de beugel is goed, alles is super verwerkt. Logo is strak gesneden en er zitten kleine sleufgaatjes in waar je met kabelbinders je kabels langs kan geleiden. Een zilveren beugel op een motor die volgens BMW "alu weiƟ" is, heeft voor mij een te hoog Aprillia 6.5 Industrial Design gehalte. De beugel gaat dus gewoon zwart worden.




Lampen moeten er dan natuurlijk ook komen. Die van BMW zijn iets te groot naar mijn smaak. (lomp is een ander woord wat me invalt :D) Een kleine lamp met een grote lichtopbrengst was wat ik zocht. Uiteindelijk zijn het PIAA 1400series mistlampen (breedstralers) geworden. Verstralers vind ik minder zinvol, vooral omdat ik over het originele grootlicht niet zoveel te klagen heb. Mistlampen zijn wat socialer als je ze de hele dag aan wilt hebben.



Spullen moeten allemaal nog worden gemonteerd. Later meer.....

Geen opmerkingen: