maandag 12 januari 2009

Maandag (Koffie!)


De zondagnacht is net zo lang als die van de rest van de week, maar er gaan altijd te weinig slaapuren in. 's Ochtends gaat de wekker. Er zijn nog niet veel delen van mijn hersenen wakker. Het deel dat alleen alleen bestaat om dingen om mij heen een enkeltje naar de hel te wensen draait echter al op volle toeren. Het richt zijn aandacht op de wekker. #@@##$@#! Ergens zegt een stemmetje dat het handiger zou zijn het ding uit te zetten. Ik til mijn arm onder de dekens vandaan en bedwing een impuls om het klereding dwars door het nachtkastje te tikken. Kijken of het kreng dan nog zo'n grote mond heeft.

Een paar emmers warm water, wat tandpasta en reukwater later begeef ik me naar beneden. Daar wacht mijn reddende engel. Ze heeft een beetje een achterhaald ontwerp. Dat is iets om me vanmiddag als ik weer terug ben mee bezig te houden. Nu is ze mijn redder in nood. Curtis Mayfield neemt bezit van mijn bewustzijn als ik de keuken binnenloop.

i'm your mamma, i'm your daddy
i'm that nigga in the alley
i'm your doctor, when in need
want some coke, have some weed
you know me, i'm your friend
your main boy, thick and thin
i'm your pusherman
i'm your pusherman


Het klaarmaken van mijn ochtendshot kan ik met mijn ogen dicht. Binnen een paar minuten heb ik mijn fix. Met het gevoel dat ik de hele wereld aankan spring ik op mijn fiets. Een korte rit later sta ik mijn werk. De euforie van de eerste fix is ver te zoeken. Ik strompel mijn kantoor in, mompel goedemorgen (tenminste zo klinkt het in mijn hoofd, maar goed voor mijn collega's is het ook maandag, die kennen het gevoel). Mijn jas gaat op de kapstok, valt eraf....Blast! zelfs dat lukt vandaag niet feilloos.

It's gonna be one of those days!

Koffie? Mijn collega's mompelen iets waarvan ik zeker weet dat het in hun hoofd klinkt als " ja lekker!". Douwe Egberts heeft al sinds 1753 ervaring als pusher. Ik hoef op mijn werkplek niet ver te zoeken voor onze friendly neighbourhood pusher. Met 6 bakkies troost terug naar de stapel papier die mijn werkplek is.

*Zucht*

Het is weer maandag.

(en natuurlijk horen daar de Boomtown Rats bij)

Geen opmerkingen: